Dream or Donate

09-09-2019

Op 29 augustus ging ik, zoals elke dag, even kijken of er nog nieuwe donaties via onze crowdfunding site binnen waren gekomen. Ik kreeg geen verbinding met de site. Marc ook niet. Toen zijn we gaan googlen en kwamen we erachter dat de site in het niets is verdwenen, inclusief social media kanalen en het was uitgeschreven bij de kamer van koophandel. Alle donaties die via dit crowdfundplatform zijn gegaan, zo'n 2400 euro, zijn weg. 


Onze eerste reactie was ongeloof en daarna boosheid. Want wij hadden nog veel geld staan op het platform, en het lijkt erop dat het allemaal weg is. Wij hebben dit platform niet zomaar gekozen, het stond juist goed aangeschreven en het kon veel betalingsmethodes accepteren. Maar nu blijkt dat er veel niet klopte. Alle lieve mensen die gedoneerd hebben, ons geld hebben gegeven, voor niets. Het heeft ons veel bezig gehouden de laatste tijd, bedenken wat we kunnen doen en dankzij de inzet van Esther die bij een bijeenkomst is geweest van een advocatenkantoor, hebben wij ons hierbij aangesloten voor een civiele zaak met andere medegedupeerden. We hopen dat het geld nog terugkomt, maar hebben geen garantie. Vandaag zou de eigenaar hebben moeten betalen, wat hij niet heeft gedaan en daardoor is nu ook beslag gelegd op zijn huis. Laten we hopen dat er snel iets positiefs uit deze situatie komt.

Gelukkig hebben wij ook veel donaties direct op onze rekening mogen ontvangen, en dit geld is er dus gewoon nog! De teller staat op dit moment, zonder het geld van Dream or Donate, op €6636. We zoeken nog naar een alternatieve methode die het mogelijk maakt om makkelijk geld te doneren, maar voor nu is het alleen mogelijk om direct over te maken op ons rekeningnummer.

Aanpassing douche

Omdat we via de WMO geen aanpassingen in ons huidige huis krijgen, zijn we zelf gaan kijken wat er mogelijk is met onze douche. Ik kan namelijk vanwege mijn dysautonomie niet staan onder douche, nu moet ik altijd op de grond gaan zitten met veel pijn en moeite. Met onze mini douche van 0,9x0,9m zijn de mogelijkheden beperkt. Nu hebben we een douchestoel aangeschaft welke in de muur is bevestigd en naar beneden klapt met pootjes. Het is niet ideaal, want door mijn lengte zit ik wel klem tegen de muur aan de overkant en kan ik mijn voeten niet echt kwijt (toch nog een voordeel dat ik mijn voeten in rare bochten kan wringen). Maar ik hoef niet bang te zijn dat ik door een kruk zak of dat ik uitglij bij het gaan zitten of opstaan van de grond.

Mogelijke auto

Via een collega hebben wij misschien de mogelijkheid om een auto te kunnen overkopen met een kofferbaklift er al in! We gaan woensdag een proefrit maken om te kijken of ik er goed in kan rijden. En zo ja, dan zou het een hele mooie tussenoplossing zijn waarmee ik nu al de rolstoel mee kan nemen. De crowdfunding blijft lopen voor onze optimale auto en aanpassingen aan ons huis en/of het vinden van een geschikt huis.

Rolstoel

Mijn rolstoel moest nog worden aangepast zodat hij minder snel kiept. Dit zou 2-3 weken duren. Inmiddels zitten we in week 5 en nog steeds geen zicht op mijn rolstoel. Dit betekent dat ik alweer een tijdje aan huis gekluisterd ben en alleen naar buiten kom om naar kantoor te gaan. Het is heel frustrerend, maar ik hoop dat wanneer hij eindelijk klaar is, hij ook meteen goed is en beter hanteerbaar. Dan kunnen we weer eens naar de dierentuin, iets waar Elyza bijna dagelijks om vraagt maar zonder rolstoel gewoon niet haalbaar is. 

De website was door Esther met liefde gemaakt.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin