Herstart

12-01-2020

Het nieuwe jaar is gestart, en we kijken terug op een mooi jaar met een hele mooie opbrengst van de crowdfunding van rond de 8400 euro . Ondanks de problemen bij DreamorDonate hebben we wel al het geld teruggekregen. En dankzij de crowdfunding donaties hebben we een auto kunnen overkopen via een collega waar mijn rolstoel inpast. Met enkele aanpassingen kan ik nu zelfstandig de rolstoel meenemen naar mijn werk! En ook kunnen we er nu als gezin wat vaker op uitgaan. 



Nieuwe crowdfunding website

Vandaag hebben we een nieuwe website gekozen waarop donaties kunnen worden gedaan. We hopen hiermee weer wat nieuw leven in de crowdfunding te blazen, aangezien we sinds de DreamorDonate problemen nagenoeg geen donaties meer hebben gekregen. 

De nieuwe site is te vinden op: https://www.geef.nl/nl/actie/help-jong-gezin-aan-aangepaste-woning/donateurs.

Wat is er nog nodig?

We hebben de afgelopen maanden niet stilgezeten. Naast de auto zijn we nog druk bezig met de mogelijkheden rondom verhuizen, helaas zonder resultaat. Het inkomen van Marc, wat uit PGB is die ik hem betaal, wordt niet herkent als inkomen bij de banken. Wel voor de rest van Nederland, we betalen alle belastingen en verzekeringen, maar kunnen voor zijn loon dus geen hypotheek krijgen. Dit is erg frusterend, want we hebben die extra ruimte nodig om een geschikt huis te vinden. 


Ook kijken we nu, gezien de noodzaak, naar niet ideale huizen. Het liefst gaan we naar een huis waar we de rest van ons leven kunnen blijven wonen en die gelijkvloers is. Maar dat is niet te vinden binnen budget. 

Geld blijft nodig om te voorzien in kosten koper en om de noodzakelijke aanpassingen aan een nieuw huis te kunnen doen. 

Daarnaast is de regeling bij het UWV verandert. Eerst, als je boven de inkomensgrens zit, was de eigen bijdrage voor een aangepaste auto meer dan 28.000 euro.  Nu is deze verlaagd naar 5.000 euro, dus dat biedt mogelijkheden. Ik heb persoonlijk contact met de persoon van het UWV en met de aanpasser, en gelukkig zijn ze mee met een toekomstgerichte voorziening, wat betekent een auto waar ik met rolstoel en al in kan rijden en dan binnenin de transfer kan maken naar voorstoelen. Ook de achterbank mag erin omdat het een gezinsauto wordt. Het probleem voor nu is het CBR. Ik heb laatst een rijtest gehad voor het rijden met splints, en de enige restrictie voor nu is dat ik automaat moet rijden en mag rijden met splints. Niets zegt iets over een rolstoel, en volgens UWV moet CBR de medische noodzaak van een interne transfer aantonen (?). 

Revalidatiearts

Na een lange wachtlijst hebben we komende week eindelijk weer een afspraak bij mijn revalidatiearts, voor mij en voor mijn oudste dochter. 

De website was door Esther met liefde gemaakt.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin