Rolstoel en rijtest

13-06-2019

We zitten bijna op €5000 euro, niet te geloven! We zijn ontzettend dankbaar voor alle lieve reacties en donaties, elke euro helpt.


Rolstoelervaring

Nu ik mijn rolstoel heb merk ik echt hoeveel hij oplevert. Ik heb hem mee kunnen nemen naar een werk conferentie, hij past net aan in de auto van mijn man als hij helemaal uit elkaar gehaald is. En op die drukke dagen is het zo fijn om in een rolstoel te zitten, aan het eind van de dag had ik gewoon nog energie over! Natuurlijk was het wel spannend om voor het eerst in een rolstoel te zitten rond collega's, want normaal gesproken merken die niet zoveel van mijn aandoening. Maar het was ook goed om toch de awareness te verspreiden en het woord van onze crowdfunding. Ik ga nu ook leaflets op kantoor neerleggen van onze crowdfunding, iets wat ik eerst toch nog wel heel lastig vond want het is toch heel persoonlijk en kwetsbaar, maar aan de andere kant hebben we wel alle hulp nodig die we kunnen krijgen.

Ook zijn we wat een paar dagen weggeweest rond hemelvaart, omdat we 5 jaar getrouwd waren. We hebben met de rolstoel een wandeling kunnen maken met zijn tweetjes, iets wat we al heel lang niet meer hebben kunnen doen. De rolstoel is nog niet helemaal goed, hij kantelt veel te snel waardoor ik op een heuveltje al snel op mijn anti-kiepwieltjes val. Als ik uit de stoel stap kantelt hij al naar achteren, dus er moet wat contragewicht aan. Want als je kiept op heuveltjes, in Limburg is dat niet echt handig. Ook heb ik nog een afspraak staan waarbij ze gaan kijken naar een andere rugsteun.

Rijtest CBR

Afgelopen dinsdag heb ik een rijtest gehad bij het CBR, omdat ik met silver splints om rij. Ik heb de testen doorstaan en krijg nu een aangepast rijbewijs voor automaat en de notitie dat ik met splints rij, zodat als ik onverhoopt in een ongeluk betrokken raak, ik niet automatisch aansprakelijk ben. Ik krijg nu een rijbewijs voor 3 of 5 jaar, en dan zal ik weer gekeurd moeten worden om te kijken naar kracht in benen en armen. Mocht het achteruit gaan zijn er altijd nog aanpassingen nodig aan het stuur, maar voorlopig is daar nog geen sprake van.

Auto updates

Het is frustrerend om nu de rolstoel te hebben, en hem niet overal mee naar toe te kunnen nemen. We kijken nu specifiek naar een Volkswagen Caddy Maxi, in automaat en benzine, en de keuze is niet echt groot. We kijken ook in België, over het algemeen zijn auto's daar goedkoper, maar ook daar is het aanbod niet groot. En zonder geld komen we nergens, aangezien de occasions in automaat en benzine beginnen rond de €28.000 euro. 

We zijn zelf natuurlijk ook heel hard aan het sparen en kunnen misschien wat geld lenen van familie, maar dan nog komen we duizenden euro's te kort. Deel dus onze crowdfunding en help ons het bedrag bij elkaar te halen. Het zal echt een enorm verschil maken in mijn leven en in het leven van ons als gezin als we deze vrijheid kunnen krijgen.

De website was door Esther met liefde gemaakt.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin