Rolstoel!

29-05-2019

Afgelopen week is na een half jaar wachten mijn rolstoel afgeleverd, en ik ben er zo blij mee! Ik was best wel zenuwachtig, want je wacht er lang op en wat als er dan nog iets mis mee is of wat als het niet is wat ik ervan hoop? Maar tot nu is het alleen maar ontzettend fijn.



Het is een Activator rolstoel met LightDrive aandrijving. Het vaste frame is extra lang, omdat ik nogal lange bovenbenen heb, en ik heb er wel drie anti-kiep wieltjes eronder hangen. De voetplaat is opklapbaar, zodat ik wel makkelijk kan gaan zitten en op kan staan, maar wel de stabiele voetplaat heb. Ook de kleuren, die ik zelf mocht kiezen omdat hij helemaal met de hand gemaakt is, zijn er mooi uitgekomen. Ik ben meteen een rondje gaan rijden met de meiden, naar de beestjes wat verderop. Die afstand kan ik niet meer lopen, ondanks dat het maar een paar honderd meter is, en vooral Elyza vindt dat erg jammer. Maar nu konden we samen, zij op haar step en ik in mijn stoel, kijken wie er harder gaat. Dat is zoveel waard. Ook heb ik hem meegenomen naar een restaurant en naar de koffieleut van de Ehlers-Danlos patiƫnten.


Het enige waar we nog even naar moeten kijken is de ruggensteun, want die is eigenlijk net iets te laag en biedt nu te weinig ondersteuning waardoor ik nog steeds inzak, en als ik er wat langer inzit voel je dat wel. Dus daar hebben we volgende week een afspraak over.



Verder kunnen we de komende week de rolstoel goed testen. Marc en ik gaan eerst een paar daagjes samen weg om te vieren dat we 30 mei 5 jaar getrouwd zijn! Ook gaan we, als het lukt, een Caddy Maxi occasion in Belgiƫ bekijken en een proefrit maken. En dan zondag vieren we de verjaardag van Elyza, onze kleine grote meid die dan alweer 4 jaar is! Daarna heb ik een conference van mijn werk, waar ik ook voor het eerst met rolstoel naar toe ga (als het lukt en Marc mij en de rolstoel weg kan brengen).
Dus we hebben drukke dagen voor de boeg, en dan is het extra fijn dat ik nu mijn rolstoel heb en gaan gaan ervaren hoe deze mij kan ontlasten. 


De website was door Esther met liefde gemaakt.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin