Vervoer!

01-10-2019

Vijf weken nadat Dream or Donate offline ging hebben we zicht op uitbetaling. Twee weken terug is het geld binnengekomen op een derdenrekening van de advocaten, en we wachten nog steeds op de uitbetaling wat hopelijk niet lang meer zal duren.



In de tussentijd hebben we vorige week een nieuwe auto aangeschaft, met een lift in de achterbak! Dit had niet mogelijk geweest zonder onze crowdfunding en we zijn erg dankbaar voor alle mensen die dit mogelijk hebben gemaakt. Door geluk en toeval is dit op ons pad gekomen en we zijn nog druk bezig met uitvinden hoe ik het beste de rolstoel zelfstandig en zonder al te veel pijn en moeite in- en uit kan laden. Want dat is uiteindelijk het doel, dat ik zonder hulp in mijn eentje van en naar kantoor kan, en wie weet zelfs een keer de meiden van school kan halen of zelf een boodschap kan gaan doen.


Nu de stress rondom een auto en vervoer wat afgenomen is hebben we weer wat ruimte om te gaan kijken naar de woonsituatie. Het is duidelijk dat we moeten verhuizen, maar nog steeds onduidelijk hoe we dit moeten gaan doen, doordat alle wegen uitkomen op een koophuis, die volledig aangepast en gelijkvloers moet zijn, met voldoende ruimte voor ons als gezin, en ook nog binnen ons koopbudget. Dus onze crowdfunding actie gaat gewoon door, want alle beetjes helpen en we houden hoop dat we op redelijke termijn een oplossing kunnen vinden en mijn leefsituatie veiliger wordt.

Braces

Ik ga hopelijk binnenkort een paar nieuwe braces krijgen. Mijn linkerschouder hangt nagenoeg altijd in subluxatie en wil niet meer op zijn plek blijven zitten. Los van de pijn is het ook heel vermoeiend en irritant, en naarmate de dag vordert trekt de zwaartekracht het gewricht alleen nog maar meer uit zijn verband. Eerder is mij verteld dat braces voor het schoudergewricht vaak niet echt werken, de enige 'oplossing' is het gewricht vastzetten. Voor mij is dat voorlopig nog geen optie. Gelukkig heeft het bedrijf waar ook mijn silver splints vandaan komen wel nog opties, en dus hoop ik binnenkort twee schouderbraces te krijgen, die het wat moeten ontlasten. Hiermee kan ik nog wel gewoon mijn handen gebruiken, of kan ik een onderdeel toevoegen aan mijn onderarm om nog wat meer ondersteuning te hebben.


Ook hoop ik op een brace voor mijn heupen omdat die de neiging hebben om naar voren te roteren wat niet echt fijn is. In de rolstoel zitten mijn heupen strak ingesloten, wat heel prettig is. Omdat ik in huis geen rolstoel kan gebruiken en dus nog redelijk vaak loop is het wel fijn om iets te hebben wat alles bij elkaar houdt, om ook het risico op vallen of luxaties te verminderen. De brace waar we nu naar kijken heeft al versteviging aan de zijkant maar kan ook met een scharnier om alles extra te verstevigen wanneer dit nodig is. Dus ik word straks echt aan alle kanten door braces bij elkaar gehouden.


De website was door Esther met liefde gemaakt.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin